úterý 25. dubna 2017

Inspirace hudbou 4 - Charleston

Dalším příspěvkem do hudebního projektu je Charleston - tanec, jehož vznik spadá do počátku 20. století. Vytvořila jsem šatičky, tzv. charlestonky, včetně boa. Jako modelku jsem zvolila Dianu, především kvůli celokloubovému tělu. Chtěla jsem, aby mohla základní figuru napodobit pokud možno co nejvěrněji a k tomu potřebuje hlavně kloubové zápěstí. 


Jako hudební doprovod jsem zvolila u nás známou skladbu "Babičko, nauč mě charleston". Tomu jsem samozřejmě přizpůsobila scénu. 







Vyrobila jsem pletení a pár klubíček. Úplet jsem vytvořila na normálních tenkých jehlicích a potom přehodila na kulatá párátka ukončená korálky. Někteří používají místo jehlic špendlíky se sklenenou hlavičkou, ale ty jsou moc tenké, připravený úplet z nich padá a na nich samotných se plete dost blbě. Klubíčka se dají namotat normální kulatá. Ale pokud chcete přadýnka jako z obchodu, je lepší nastříhat brčko a pomocí jehly nit několikrát provléknout. Nakonec stačí přelepit kouskem potištěného papírku. Ani se nemusí podobat originálu - ty moje jsou nastříhané z letáčku ze supermarketu.


A nesmím zapomenout na svého úžasného syna, který mi (s mou pomocí) vyrobil starý gramofon. Postup si natočil na video a můžete ho vidět na jeho youtube kanálu: Adjas.cz. Pokud se vám video líbí, klidně mu napište koment nebo dejte like. Bude moc rád.

5 komentářů:

  1. šatočky aj gramafónik sú očarujúce máš šikovného kluka. Ale najviac ma dostali tie klbká vlny. Dobrý nápad.

    OdpovědětVymazat
  2. Všetko dokonalé Jitka :-) Synáčik sa jednoducho pomamil na plnej čiare, gramofón je dokonalý :-) Ale aj klbká, scénka s babičkou a všetko okolo toho :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Niky, on barbínky miluje. Ale stydí se před klukama, tak svoji zálibu "maskuje" vyráběním doplňků - to je takové chlapštější "hraní si" s panenkama.

      Vymazat
  3. Jitko, především děkuji za připomenutí písničky z mého dětství. Moc se mi líbí tvoje scénka s babičkou a vnučkou. Ta mu pěkné šaty, myslím, že jsi dobře vystihla styl doby, kdy se charleston tančil. Líbí se mi rady, jak vyrobit klubíčka. Plést na špendlících jsem zkoušela, ale moc mi to nešlo.

    OdpovědětVymazat
  4. Všem vám děkuji za milá slova.

    OdpovědětVymazat