úterý 21. dubna 2020

Vlajkosláva - Evropská unie

Vlajka Evropské unie je velmi jednoduchá a přitom pěkná. Modrá barva patří k všeobecně oblíbeným, je barvou naděje. S jejím tmavým odstínem je v kontrastu 12 žlutých hvězd umístěných do kruhu. Jejich počet nic konkrétního nesymbolizuje, prý je to jen politicky korektní číslo. Nějak si nedovedu představit, že by nějaké číslo bylo politicky nekorektní. Oficiální vlajkou byla od roku 1986 do roku 1992. V roce 1992 vstoupila v platnost Lisabonská dohoda, která nahrazovala Maastrichtskou smlouvu. V této dohodě se, bohužel, na vlajku "zapomnělo", takže dnes oficiálně Evropská unie žádnou vlajku nemá.

Evropská unie sice vznikla až 1.listopadu 1993, ale už dříve tu byl svazek sdružující evropské země za účelem společného hospodaření. V průběhu let se rozšiřoval o nově přibírané státy a také měnil názvy. Prvním hospodářským spojenectvím a tedy prvním předchůdcem dnešní EU bylo Evropské společenství uhlí a oceli, které vzniklo podpisem smlouvy mezi šesti evropskými zeměmi dne 18.4.1952.

V tomto případě jsem dala přednost pletení. Už dříve jsem si vyzkoušela, že při použití slabší příze a jehlic mohou i pletením vzniknout velmi pěkné oblečky. Návod na tyto šatičky najdete na mém druhém blogu. Hvězdičky jsem vzala ze starého, nepoužívaného vánočního řetězu. Původně jsem si představovala trošku jiné, ale v obchodech jsem nic podle svých představ nenašla. Škoda jen, že nešly navlékat jako korálky, abych je mohla přišít - musela jsem je na šatičky nalepit.




A na závěr hit několika posledních let - Brexit.


2 komentáře:

  1. Šaty sú krásne a Fallon pristanú :-) Ja modrú milujem, čo je všeobecne vidieť okolo mňa :-) Hviezdičky sú krásne <3

    OdpovědětVymazat
  2. Hezké šatečky. Líbí se mi poslední fotografie.

    OdpovědětVymazat