úterý 10. září 2019

Native American Barbie 1993


Indiánek vyrobil Mattel několik. Mě se nejvíc zalíbila tato s tváří Diva a tak jsem ráda, že se mi ji podařilo získat, byť je hraná a chybí jí část oděvu. Na druhou stranu byla fakt hodně laciná, takže si myslím, že jsem koupila dobře.

Trošku mě potrápil výběr jména. Chtěla jsem, aby měla skutečné indiánské jméno, ale na druhou stranu jsem nechtěla žádné profláknuté z filmových indiánek. Musela jsem trošku hledat na internetu a v nějaké práci jsem objevila pár slovíček z různých indiánských jazyků. Z toho mála, co bylo na výběr mi nejlépe znělo právě Nizhoni z jazyka Navahů. Překlad jména pro můj výběr nebyl tak důležitý, chtěla jsem hlavně aby hezky vypadalo napsané a hezky se vyslovovalo. Ale i tak mě překlad "Kráska" potěšil. Později se mi podařilo vygůglit i překladač s jehož pomocí bych si mohla najít i jiné jméno, ale už jsem si na to jméno  tak zvykla, že jsem jiné nehledala.







PS: kdybyste někdy chtěli najít své originální jméno pro panenku, přidávám odkaz:
https://cs.glosbe.com/cs/nv/

3 komentáře:

  1. Vybrala jsi krásné indiánce hezké jméno.:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Vybrala si jej krásne meno a gratulujem k tejto úžasnej Dive, mne sa páčia z týchto starších všetky štyri :-)

    OdpovědětVymazat