středa 26. března 2014

Golden Nights Disco Barbie - 1981

Nedá mi to, abych se nepochlubila nejnovějším přírůstkem do sbírky, i když před ní čeká ještě pár dřívějších přírůstků. Ale z téhle panenky mám obrovskou radost a chtěla bych ji sdílet.



"Originální Barbie ze začátku 80. let v dobrém stavu. Původně myslím plavkyně, má retro šaty, ručně šité, ale vzadu potřebují zašít. Také se jí dají odjímat nohy, ale přesto stojí a sedí normálně."

Těmito slovy popsala paneku na aukru její původní majitelka. Jelikož nejsem z fotky schopná poznat, zda je panenka originál Mattel, nebo nějaká jiná, zeptala jsem se majitelky. Byla to velmi milá a příjemná paní, tak jsem ji ještě požádala o nějaké bližší informace k panence. Podle toho, co mi odpověděla i podle zachovalého stavu panenky se dá soudit, že od počátku byla zakoupena pro sběratelské účely. Postupně však různě měnila domov a já jsem v pořadí už nejméně čtvrtou majitelkou. Ale u mě asi už zůstane.

Chtěla jsem ji totiž, protože je to panenka mého dětství. Já sice nikdy žádnou  Barbie neměla, ale kdyby rodiče měli možnost mi ji obstarat, mohla to být třebas zrovna tato. U nás je to víceméně sběratelská rarita, protože Barbínky se tu začaly prodávat až po roce 1989. Získat "zápaďáckou" panenku se podařilo opravdu jen málo "vyvoleným".

Panenka už má "hodně najeto". Většina vad však, naštěstí, není na první pohled patrná. Kromě toho, že má úplně ohoblované kyčelní klouby, takže nožičky jsou oddělávací, má také několik zářezů na špičkách. I ramení klouy má volnější, takže ruce nedrží polohu, ale jen bezvládně visí. Na prstech jedné ruky je pokousaná. Vlasy má značně prořídlé, uprostřed hlavy chybí celé prameny, ale stažením do culíku se to poněkud zamaskuje. Má starší typ tělíčka, shani 1966 s ohebnými kolínky, hlavičku z roku 1976 - tedy tvář Superstar. Šatičky jsou, jak už bylo zmíněno doma šité retro. 

Identifikovat druh panenky bude asi hodně těžké. Ale občas se stávají i zázraky, proto si neodpustím: Pokud někdo panenku poznáte, prosím, napište mi do komentářů.  




Edit 30.4.2014
Člověk nemá nikdy ztrácet naději, neboť zázraky se dějí!
Včera jsem objevila obrázky panenky na internetu a díky nim se mi ji podařilo určit. Jedná se o Golden Nights Disco Barbie z roku 1981. Zpočátku jsem si nebyla moc jistá, protože pod tímto názvem jsem nacházela různé obrázky panenek ve stejných, nebo hodně podobných šatičkách. Pak jsem našla také informaci, že to byla série více panenek vč. Kena a všechny byly podobně oblečené. Prohlédla jsem ještě spoustu dalších fotografií, abych se ujistila, že je to skutečně jedna z této série. Mám radost a vy se můžete těšit na repliku oblečku.

3 komentáře:

  1. Takto už je naozajstná raritka. Jej meno ale bude predpokladám riadny kúsok, keďže u nás sa začali predávať bábiky Barbie až po revolúcii :-) Každopádne gratulujem. Je úžasná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Identifikace bude určitě hodně obtížná. Zatím jsem se o to ani nepokoušela, nemám tušení kde a jak s tím začít. Ale zázraky se dějí a mám zkušenost, že se stávají v okamžiku, kdy je nejméně čekáš.

      Vymazat
  2. Nevím, jestli někdo sleduje i komentáře na tomto blogu, ale pokud ano, ráda bych se podělila o informaci, že se mi podařilo panenku určit. Podrobnosti jsem doplnila přímo do článku.

    OdpovědětVymazat