úterý 13. srpna 2019

Nejčastější panenky ve sbírkách

Začátkem června se v Barbie skupince na FB rozběhla diskuze, že by bylo zajímavé zjistit, která panenka je v našich sbírkách nejčastěji zastoupená. Tento nápad se mi natolik zalíbil, že jsem se nabídla, že to i přes nedostatek času zrealizuji a následně vyhodnotím.

Jak jsem předpokládala bylo to náročné nejen časově. Dokonce mnohem náročnější, než jsem čekala. Postupně jsem na FB zveřejňovala ankety s panenkami z různých sérií, nebo nějak jinak propojené. Zjistila jsem, že FB umožňuje anketu maximálně se stovkou možností, pak už nelze žádnou další možnost přidat. To se mi trošku nepovedlo u plážových a plavkových panenek, kde jejich počet tuto hranici překročil.

Do průzkumu se zapojilo asi 74 sběratelů - nejsem si úplně jistá, jestli jsem počítala dobře.
Celkem bylo nominováno více než 600 panenek.

Původně jsem chtěla sestavit vítěznou TOP10, ale to není možné. Na posledním místě se totiž tísní několik panenek se stejným počtem vlastníků. Rozhodla jsem se tedy pro zveřejnění prvních devíti panenek, které společně obsadily 4 vítězná místa. Zde tedy jsou panenky, které má ve svých sbírkách nejvíce účastníků průzkumů. I když se patrně nejedná o nejoblíbenější panenky, protože každý sběratel má své sny a přání, která se mu z nějakých důvodů nedaří realizovat. Berte to tak, že jsou to panenky, které jsou jak oblíbené, tak cenově i fyzicky dostupné pro největší počet sběratelů.

1.místo
Look Sweet Tea (26)


2.místo (21)
Basic 001-04 Goddess
DOTW Argentina
Totaly Hair Repro

  

3.místo (19)
Basic 001-09 Diva
Look City Shine Steffie

 

4.místo (18)
Holiday 2017 Mermaid
Look City Shine Mbili
Basic 002-04 Goddess

  

Po kliknutí na obrázek se dostanete k dalším fotografiím konkrétní panenky. V závorkách jsou počty vlastníků.

Překvapilo mě, že se do finále neprobojovala žádná playline panenka. Za těmi sběratelskými o hodně zaostávali. Nejlépe se umístily:

Fashionistas 90 (13)


Top Model Hair Wear Summer (12)
Top Model Hair Wear Teresa (12)
Fashionistas 63 (12)
MTM blond Kayla (12)

  
 

U kluků jsem ani neočekávala, že by se nějaký probojoval do TOPky, ale aby nás někdo nenařkl z diskriminace, zařadila jsem je taky. Z nich jako nejoblíbenější vzešli tito:

Tančící princezny - švec Derek (9)


Fashionistas 2012 Clutch 2 - Ryan (8)
Basic 002-17 AA Ken (8) 

 

Na závěr ještě přidávám jako malou zajímavost přehled nejčastějších panenek podle jednotlivých kategorií, tak jak vzešly z uvedených anket. Samozřejmě na prvních místech se opakuje naše TOP10, zvláště pak mezi sběratelskými. Ale které potom patří mezi nejčastější mezi těmi obyčejnými playline...
  1. Look série: Sweet Tea Karl (26)                                                nominováno: 19 ks
  2. Basic série: 001-04 Goddess (21)                                                                    24 ks
  3. DOTW série: Argentina (21)                                                                           25 ks
  4. Holiday série: rok 2017 - Mermaid (18)                                                          78 ks
  5. Fashionistas série: rok 2018 - 90 (13)                                                            191 ks
  6. Top Modelky: Hair Wear Summer (12)                                                            11 ks       
  7. MTM série: 2016 - Kayla blond (12)                                                                 6 ks
  8. Osobnosti: Frida Kahlo (11)                                                                             24 ks
  9. Pohádkové panenky: Kouzlo pegasu - královna oblaků Rayla (9)                   21 ks
  10. Plážové a plavkové panenky: Butterfly Art Teresa (9)                                   100 ks
  11. Narozeninové: Birthday Wishes Barbie 2013 (6)                                             11 ks
  12. Víly a mořské panny: Jewel Hair Mermaid Barbie (5)                                     20 ks
  13. Panenky v povolání: Dentist Barbie (5)                                                              7 ks
  14. Baletky a tanečnice: Twirling Ballerina Barbie, Teresa, Christie (3)                 5 ks
  15. Sportovní: Workin Out Barbie (3)                                                                     14 ks
  16. Fashion Fever: Dress Up Dresser 2005 (3)                                                         9 ks
Fotografie panenek na prvních sedmi místech jsou výše a sem přidám některé zbývající. Ty ostatní se mi nepodařilo dohledat u českých nebo slovenských sběratelů a od cizinců jsem si nechtěla půjčovat, kvůli případným sporům o autorská práva. 

      

Zdroje fotografií:
Na fotografiích opatřených vodoznakem s adresou tohoto blogu jsou mé vlastní panenky a fotila jsem je sama. Bohužel všechny panenky nevlastním, tak jsem si některé fotografie vypůjčila od jiných sběratelů. Do cizích fotografií jsem nijak nezasahovala. Jejich seznam je zde:

3 komentáře:

  1. Boli to celkom fajn ankety :-) Niektorých som sa nestihla už zúčastniť, hlavne tých playline, možno aj preto vyhrali zberateľské nad playline, že si najprv dávala zberateľské a potom playline, keď už to až toľkí nesledovali. Každopádne mám celkom dosť výhercov, okrem repra Totally Hair vlastne všetkých zo zberateľských a z playline mi chýba iba Fashionistas Skipper :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je taky blbý, že ankety zasáhly do doby dovolených. Spousta lidí byla pryč a i když jsem ankety párkrát topovala, tak už se k nim skoro nikdo nevrátil.

      Vymazat
  2. Já jsem ankety nějak nestihla sledovat.

    OdpovědětVymazat